
Op 17 juli start de ‘Don’t Look Away’ social media campagne waarin verschillende organisaties vakantiegangers oproepen alert te zijn en vermoedens van kindersekstoerisme te melden via www.meldkindersekstoerisme.nl.
Volg de Facebookpagina /Dontlookawaynl en Twitter (@DontLookAwayNL) en Deel, Like en Share de berichten. Hier worden nuttige informatie en tips gedeeld. De campagne loopt tot eind augustus.

76 meldingen sinds start campagne
In 2015 werd de Don’t Look Away campagne gestart. In 2015 en 2016 zijn in totaal 76 meldingen binnengekomen. Al deze meldingen zijn door het EOKM, de organisatie waar Meldkindersekstoerisme.nl onderdeel van is, doorgestuurd naar de politie. Er worden regelmatig foto’s geüpload die de verdachte situatie in beeld bracht. Foto’s zijn een waardevolle bron van informatie voor de politie. Iedere melding is de moeite waard, want één melding kan een heel netwerk van kindermisbruikers blootleggen. Steun daarom onze campagne.
Samenwerkingspartners
De Don’t Look Away campagne wordt gevoerd door het Ministerie van Veiligheid en Justitie in samenwerking met de Koninklijke Marechaussee (KMar), de politie, het Expertisebureau Online Kindermisbruik (EOKM), de ANVR, TUI Benelux, Defence for Children-ECPAT, Terre des Hommes, Plan Nederland en Free a Girl.